JobbanPBF

koniunkcja światów

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2020-04-12 22:18:26

Shizma
Administrator
Dołączył: 2019-08-21
Liczba postów: 913
WindowsChrome 80.0.3987.163

Sprostowanie

Jak zapewne wiecie, jestem absolutnie okropny w pisaniu zasad
załączam więc listę rzeczy niejednoznacznie napisanych bądź niesprecyzowanych w zasadach stworzoną przez graczy

1.Można przesyłać między sobą Punkty Bogactwa, Punkty Rozwoju i Żywność. Przy przesyłaniu PR, należy to jakoś uzasadnić fabularnie (wysłanie na tę turę części swoich badaczy do innego gracza na przykład).
Surowce otrzymane od innego gracza są dostępne do wykorzystania jeszcze w tej samej turze, w której zadeklarowano wysyłkę.
.
2.Przy wymienianiu się technologiami (oraz ich kradzieży etc.), maksymalną połowę punktów, jakie możemy pozyskać od innego gracza, zaokrągla się w górę (jeśli biorę od kogoś technologię za 25pr, zyskuję 13pr wkładu zewnętrznego). Dzieje się to w tej samej turze i można od razu wykupić technologię.
.
3. W tej samej turze, w której odblokowuje się technologię, można już korzystać z jej benefitów (na przykład budować dający przez nią budynek lub szkolić żołnierzy, którzy wymagają tej technologii)
.
4. W ruchach najpierw płaci się surowcami, a dopiero potem następuje ich przychód.
.
5. Nie ma określonej wartości spadku zadowolenia przy rekrutacji wojska ponad limit prowincji. Jest to niewiadome ryzyko.
.
6. Jeśli dwóch graczy posiada tę samą technologię pod względem mechanicznym, ale różniącą się wytłumaczeniem fabularnym, nie można posiadać ich dwóch jednocześnie, żeby zdublować bonusy.
.
7. Różne fabularne wyjaśnienia technologii o tym samym działaniu mogą sprawić, że technologie te będą miały inne efekty fabularne bądź nawet inne pomniejsze efekty mechaniczne (np. przy akcjach specjalnych).
.
8. Prestiż nie jest sztywny mechanicznie, a jest informacją dla MG w kwestii tego, jak dobry PR ma dane państwo. Wpływać to może np. na opisy wydarzeń niezależnych związanych z danym państwem lub na interakcje i relacje z NPC.
.
9. Generalnie nie doszkala się oddziałów, aby liczba żołnierzy wzrosła do 100. Nie ma też pasywnego leczenia oddziału z czasem. Raczej zakładam, że po prostu werbuje się nowe wojska.
.
10. Przy budowie budynków specjalnych nie ma wyjawionych mechanicznych premii, jakie ten budynek da. Dowiadujemy się o nich dopiero po ukończeniu budynku, chyba że przed wybudowaniem go opłacimy analityków, którzy zbadają nam, jakie ta konkretna budowla da premie.
.
11. Niektóre mniej istotne mechanicznie informacje (chociażby ustrój) na temat NPC, którego zbadaliśmy szeptaczem/szpiegiem, można uzyskać bezpośrednio od MG na privie.
.
12. Można nadawać nazwy napotkanym państwom NPC, jeśli MG nie powie inaczej
.
13. Szpiedzy oraz poselstwa się "teleportują" - nie potrzeba ich przewozić statkami. W przypadku jednostek specjalnych jest to rozpatrywane indywidualnie.
.
14. Większość akcji specjalnych można wykonać bez wykorzystania jednostki specjalnej. Wykorzystanie jednostki specjalnej zwiększy jednak skuteczność akcji, a także może znacznie uprościć działania. Na przykład poseł, któremu każe się przyłączyć państwo NPC bez żadnych dodatkowych akcji nie ma żadnych szans na zrobienie tego, a jednostka specjalna Dyplomata jest w stanie to załatwić.
.
15. Faktyczny dystans morski, który mają przebyć statki, ma znaczenie. Na przykład jeśli statek przepływa z jednej strony cieśniny na drugą, może zrobić kilka kursów lub następnie popłynąć dalej.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
openrp - ogware - nightrpgmtaforum - testoweforumsevencompany - trenerzy-puk