JobbanPBF

koniunkcja światów

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2019-08-22 13:03:21

Shizma
Administrator
Dołączył: 2019-08-21
Liczba postów: 913
WindowsChrome 76.0.3809.100

4. Budynki

Budynki dzielą się na zwykłe i specjalne. Zwykłe nie odpowiadają poszczególnym budynkom a całej infrastrukturze w prowincji. Budynki specjalne natomiast to konkretne budowle, ale budowle szczególne. Budynki specjalne to Hagia Sophia, Notre Dame, Colosseum czy największy na świecie uniwersytet, a nie akademia, szkoła czy kościół. Budujemy je w akcjach specjalnych, ale mogą wymagać pewnych technologii (nie wybudujemy super uniwersytetu jeśli w zasadzie nie mamy edukacji bo nie mamy kadry która mogłaby w nim pracować). Budynki specjalne przeważnie buduje się kilka tur

Budynki zwykłe mają poziomy. Aby postawić dany poziom musimy najpierw wybudować poprzedni poziom. Więc jeśli chcemy postawić poziom 2 musimy wpierw postawić poziom 1. Możemy jednak budować kilka poziomów „na raz” płacąc za każdy.
Suma poziomów budynków w prowincji nie może przekraczać trzykrotności jej poziomu rozwoju. Czyli na każdy poziom rozwoju możemy postawić 3 budynki. Budynki specjalne liczą się jako 1 poziom.

Spis budynków

Ukryta wiadomość

Infrastruktura rolnicza:
wymaga odpowiednio rozwiniętej technologii rolnictwa
każdy poziom generuję co turę żywność równą poziomowi żyzności prowincji w której został wybudowany.
przykład: poziom 3 w prowincji z żyznością 2 wygeneruje 6 ż.
koszt:
poziom 1 – 2pb
poziom 2 – 3pb
poziom 3 – 4pb
poziom 4 – 5pb
poziom 5 – 6pb
Infrastruktura górnicza:
wymaga odpowiednio rozwiniętej technologii wydobycia
każdy poziom zwiększa potencjał ekonomiczny prowincji o poziom surowców naturalnych w prowincji w której został wybudowany.
przykład: poziom 3 w prowincji z poziomem surowców naturalnych 2 zwiększy potencjał ekonomiczny prowincji o 6.
koszt:
poziom 1 – 4pb
poziom 2 – 6pb
poziom 3 – 8pb
poziom 4 – 10pb
poziom 5 – 12pb
Rozrywka/kultura/religia:
wymaga odpowiednio rozwiniętej technologii rozrywki/kultury/religii
Ten budynek odpowiada za to, co podnosi nasz lud na duchu. To suma wszystkich teatrów, jarmarków, cyrków, festynów, kościołów, kapliczek, kółek literackich i tak dalej. Gracz ma wolność w uzasadnieniu fabularnym co jest w danej prowincji. Jeśli lud jest religijny, ale ze względu na charakterystykę danej religii działanie tego budynku nie pasuje to dajcie znać. Ten budynek dalej będzie odpowiadał za kulturę i rozrywkę a na religię stworzymy technologię „teologia [tu wstaw przymiotnik od nazwy religii]” i omówimy jej działanie.
każdy poziom generuję co turę 1 punkt zadowolenia w prowincji w której został wybudowany.
przykład: poziom 3 wygeneruje 3 zadowolenia.
koszt:
poziom 1 – 4pb
poziom 2 – 6pb
poziom 3 – 8pb
poziom 4 – 10pb
poziom 5 – 12pb
Edukacja:
odpowiada za szkoły, uniwersytety, wędrownych nauczycieli i absolutnie wszystko co związane z edukacją. Również tą zawodową.
wymaga odpowiednio rozwiniętej technologii edukacji
każdy poziom generuję co turę 2 pr.
przykład: poziom 3 wygeneruje 6pr.
koszt:
każdy poziom 5pb
Fortyfikacje:
Wymaga odpowiednio rozwiniętej technologii architektury obronnej.
Każdy poziom znacznie zwiększa obronność prowincji
koszt:
poziom 1 – 4pb
poziom 2 – 6pb
poziom 3 – 8pb
poziom 4 – 10pb
poziom 5 – 12pb
Port:
Port odpowiada nie tylko za porty w prowincji ale też kutry rybackie, stocznie i wszystko inne co z morzem związane. Można wybudować tylko przy większych rzekach (tylko 1 poziom) i morzu.
koszt:
poziom 1 – 4pb . pozwala budować podstawowe statki i zwiększa żywność o 2 na turę
poziom 2 – 8pb. Pozwala budować lepsze statki i zwiększa potencjał ekonomiczny o 2
poziom 3 – 12pb. Pozwala budować najlepsze statki. Zwiększa potencjał ekonomiczny  o 2 Znacznie zwiększa szansę na podniesienie się poziomu prowincji o ile jest po co do danej prowincji przypływać (rzadkie surowce naturalne, budynki specjalne, wysoki poziom rozwoju, bardzo wysokie zadowolenie etc)
Infrastruktura wojskowa:
Wymaga odpowiednio rozwiniętej technologii musztry.
Każdy poziom pozwala rekrutować lepiej przeszkolone jednostki w danej prowincji. Zmniejsza też koszt szkolenia.
koszt:
poziom 1 – 2pb
poziom 2 – 6pb
poziom 3 – 10pb
więcej poziomów nie ma i nie będzie. Poziom 3 pozwala szkolić w prowincji dowolnie silne jednostki. Ogranicza tylko fabuła i koszt, który oczywiście rośnie jeśli chcemy lepszą jednostkę.

I inne stworzone przez Was poprzez technologię, np. dotyczące opieki medycznej.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
nictrudnego - kosciuszki36d - skuterelektryczny - majnkraft - 90dni